هرات نا امن است

در خیابان اصلی هرات تجمع اعتراضی مسالمت امیزی دلیل افزایش نا امنی و سرق های مسلحانه در هرات انجام دادیم  هدف از این حرکت مدنی گماشتن افراد متخصص در راس نهاد های امنیتی هرات افراد مسلکی و همچنین جهز یتر نروها امنیتی در هرات می باشد

فساد سسیستماتیک در ادارات دولت هرات

در نشستی که با  مشاورین ریاست جمهوری داشتییم از هرات بعنوان شهر علم و فرهنگ یاد نمودیم و از ایشان خواستیم  حکومت مرکزی و مخصوصا رییس جمهور رسسیدگی به باز سازی و ترمیم ابدات تاریخی این ولایت را در صدر توجه خود قرار دهند در زمیینه طرح پیششنهادیی فرهنگیان برای شریک ساختن ببا ریییس جهمور به هیت تحویل داده شد.

نگرانی ازافزایش امار خششونت علیه زنان در هرات

نگرانی خود را از افزایش روز افزون امار خشونت علیه زنان مطرح کردیم و چند مورد از این خششونتت ها را با ریسس امور زنان مطرح کردیم  در ان نششست توافق صورت گرفت تا کمیته مشترک برای ایجاد یک راهکار مناسب برای آگاهیی دهیی بیشتر برای زنان و مردان در تمام ممناطق هرات  تشکیل شود.

تفنگت را زمین گذار

حرکت مدنی صلح خواهانه  و در پی گسترش جنگ در مناطق مسکونی و تلفات غیر نظامیان از مخالفیین مسلح دولت خواستیم تا از شدت گرفتن دامنه جنگ در مناطق مسکونی خودداری کنند شهروندان هرات تشنه صلح هستند خواست ما ختم جنگ و شروع گفتگو های صلح ین الافغانی است.

نگرانی از گسترش دامنه ناامنی در اطراف شهر هرات

از علملکرد ضعیف مسولین دفاعی و امنیتی هرات در نشستی حضور هییت ا صلاحیت وزارت دفاع امنیت ملی و وزارت داخله در مقرر دفتر والی هرات انتقاد کردیم از ایشان خواستیم اگر راه کار موثری برای حمایت از جان و مال شهروندان روی دست نگیریند ا عتراضات دسته جمعی شهروندان هرات مواجع خوهند شد  هییت وعده هکاری سپرد و همچنین یک کانال مستقیم برای بیان حقایق به مسولین مرکز ایجاد گردید.

ایجاد کمیته مشترکاری حکومت و جامعه مدنی

در گفتمان از میان جکومت و جامعه مدنی ضمن انتقاد از عملکرد اداره محلی هرات در راستای خدمت گذاری به شهروندان تذکر دادیم  برای رفع این چالش ها حکومت باید برای ارایه خدمات بهتر و رضایت شهروندان پیشنهاد کردیم کمیته مشترک برای رفع این معضلات شکل گیرد که خوشختانه اداره محلی هرات ایجاد این کمیته را موافقت کرد.

حیف میل در آمد های ملی در گمرک هرات

در مقابل گمرک هرات تجمع کردیم و از حیف میل درآمد های ملی در گمرک هرات انتقاد کردیم  حکومت ببا گماشتن افراد فاسد در راس ادارات عایداتی هرات زمینه فساد و حیف میل در آمد های ملی را فراهم ساخته است.

از سرگیری فعالییت شرکت گاز اکسیژن هرات

در پی بسته شدن تولید اکسیژن هرات به دلایل حقوقی توسط حکومت  سازمان حمایت از جامعه مدنی هرات با ایجاد یک طرح جامع توانست دروازه این شرکت راه باز نگهدارد فعالیت این شرکت در روز های که شهروندان از یماری کرونا رنج میرند سیار حیاتی بود.

انتخابات

سازمان حمایت از جامعه مدنیی هرات بعنوان عضو ناظر کمیسییون انتخبات هرات از روند استخدام کارمندان جدید این ریاست نظارت کرد

ایجاد کمیته مدافعین حقوق بشر و قربانیان جنگ در هرات

به ادامه فعالیت های بشر دوستانه کمیته مدافعین قربانیان جنگ را تاسیس نمودیم تا از این طریق بتوانیم از قربانیان جنگ و حمایت نمایم این کمیته در همانگی ببا ریاست حقوق بشر هرات فعالیت می نماید.

کشتن غر نظامیان جنایت جنگی است

با روشن کردن شمع انزجار خود را نسبت به حملات انتحاری که غیر نظامیان را در کابل هدف گرفت اعلام نمودیم ضمن همدردی با خانواده های قربانیان از جامعه جهانی خواستیم تا این جنایات را بگونه بی طرفانه پیگیری کند و عاملین شان را مجازات نمایند.

ایجاد کمیته مشترک مبارزه ضد حوادث طبیعی جامعه مدنی و ریاست مبارزه با حوادث

با هدف جلب کمک های داوطلبانه و توزیع به موقع این کمک های در هنگام بروز حوادث طبیعی برای خاتواده های متضرر کمیته مشترک مبارزه با حوادث طبیعی متشکل از نهاد های جامعه مدنی و ریاست مبارزه با حوادث طبیعی را تاسیس نمودیم.

داد خواه برای ارایه درست خدمات برق رسانی را شهروندان هرات

در نشسستی مشترک با والی  و رییس برق برق هرات از ناتوانی ریاست برق هرات برای ارایه خدمات در ست در زمستان برای شهروندان انتقاد نمودیم  ومشکلات شهروندان را ا مسولین در میان گذاشتیم آنها وعده سپردند تا بزودی مشکل کمبودی رق هرات را حل نمایند

نقش جامعه مدنی در پروسه صلح

طی یک ویدویو کنفرانس با مسولین نهاد های مدنی کل افغانستان در باره نقش و تاثیرات نهاد های جامعه مدنی در پروسه صلح بین الفغانی گفتگو کردیم  مسولین نهاد های مدنی کشور خواهان اشتراک نمایندگان شان در گفتگو های صلح بین الاقغانی شدند.